top of page

INTERIØRARKITEKT
/RETAIL DESIGN TJENESTER:

  • Merkevarekommunikasjon 

  • Konseptutvikling av offentlige konsept 
    (butikk, kafè, restaurant, hotell, etc)

  • Produktdesign

  • Stand design

  • Visual Merchandising 

  • Archicad 3d-tegninger

  • Adobe InDesign / Adobe Photoshop tjenester

RETAIL DESIGN PORTEFØLJE

1.
BACHELOR PROJECT:

HOUSE OF HEALTH

Konseptet var å lage "Oslos største og beste arena for trening og helse" - alt samlet under et tak. Målet var å få målgruppen til å velge dette stedet fremfor andre populære treningssentre, sunne kafèer eller helsekost-butikker i hovedstaden fordi det er trygt, av god kvalitet, personlig, enkelt og en inspirerende atmosfære å oppholde seg i.

 

Bygget inneholder 3 etasjer med kafè, klesbutikk, helsekost, resepsjon og toaletter - og to etasjer med trening; hvorav vanlig styrketrening, yoga, muligheter til å trene styrkeløft og strongman, en egen crossfit-"box" med en høy klatrevegg med glass rundt som beveger seg gjennom midten av bygget.

2.
BUTIKKPLANLEGGING:

"MARINKA" UNDERTØYSBUTIKK

I dette prosjektet skulle jeg endre konsept og visuell utforming av undertøysbutikken Marinka. Lokalet er i Bogstadveien og butikken inneholder alle Marinka sine undertøys-kolleksjoner, nøye fordelt strukturert i lokalet for å få plass til alt og få kundene til å bevege seg innover i lokalet med et godt bevegelsesmønster. Det visuelle målet var å fornye og modernisere Marinka som merkevare - og nå ut til en yngre målgruppe enn de allerede har. Det ble gjort med både et mer inspirerende fysisk butikk-konsept og online branding på SoMe og web.

fasade ny
homewear avd2
front til venstre
kasse_og_strømpeavd
Badetøysavd2
prøverom_front_med_gardiner
prøverom del1
detaljer_prøverom2

3.
FOTOSTYLING:

Gjennom linsa til fotograf Sveinung Bråthen jobbet vi med å style til et magasin basert på temaet vi fikk utdelt "farger". Vi valgte å gå for farger som er moderne for tiden og ha fokus på kontraster; derfor kombinerte vi gamle og nye produkter/møbler og kontraster mellom de trendy fargene vi valgte.

4. 
E-SHOP FOR UNDERTØYSBUTIKK

Som forklart over til undertøysbutikken "Marinka" laget jeg også en online løsning for å fornye deres merkevare og nå ut til en yngre målgruppe. Dette er et forslag for deres digitale plattformer hvor fokuset ligger på å bruke lyse farger, kvalitet på bildene for å gi et uttrykk av god kvalitet på undertøyet og generelt mer orden og lesbart for kundene. I tillegg laget jeg et forslag til design av app hvor kundene enkelt kan gå inn på sin profil, se produkter de tidligere har kjøpt, lese tips og triks til bruk og vask, etc.

5.
STAND-DESIGN FOR GENEVA

I dette prosjektet jobbet vi i gruppe om standdesign og vi laget en praktisk modell av standen. Vi valgte Geneva som kunde, hvor vi har tatt utgangspunkt i den eksisterende merkevarens uttrykk og visuell identitet. Resultatet ble en stand med testrom med synlige lydbølger, interiørmiljø, et utvalg av høyttalere i midten, og et kontor for private møter.

6. 
PRODUKTDESIGN FOR AESOP

Oppgaven var å jobbe med produktdesign for Aesop, med selvvalgt metode, stil og produkt. Jeg laget et konsept å forholde meg til før jeg designet produkt. Konseptet var en pop-up shop for Aesop i ei rorbu i Lofoten. Dette er et midlertidig prosjekt som kun skal vare eks en sommer for å fremme merkevaren og skape en bless rundt Aesop. Produktet jeg deretter designet var en kassedisk til rorbuen. Disken er inspirert av nordlyset i nord, stein og fjell, samt aesops eksisterende merkevare. 

7. 
BUTIKK-KONSEPT FOR DIN SKO

Vi jobbet med "Din Sko" som kunde i et gruppeprosjekt. Konseptet var et nytt og moderne butikklokale med moteinteresserte kvinner som primærmålgruppe. 
Vi tok utgangspunkt i det eksisterende konseptet, målgruppens behov og kvantitativ undersøkelse for idèutviklingen av dette prosjektet. Resultatet ble et trendy skokonsept med et samarbeid med motebloggere med et industrielt preg.

bottom of page